Copyright © Welcome to Hood's Hanok
Design by Dzignine
Thursday, October 15, 2009

축 생일 엄마

Saengil Chukahamnida Mommy..

사랑해요 Saranghae..

Alhamdulillah, arini bonda ambe nyer besdei yg ke 70. Beliau yg bernama Hajjah Safwah Binti Haji Saleh, dilahirkan pada 15 Oktober 1939, kat mane ek, rasanyer kt Banting.. ambe sangat2 bersyukur sebab mommy ambe tu xde rupe orang umo 70 (bukan la nk bangga, eksen je..) maksud ambe, dia xde sakit2 kronik cam kencing manis, lemah jantung, darah tinggi, buah pinggang dan yg sewaktu dengannya.. kalu ada pn dia senang nk pitam je la (mungkin darah rendah). tapi ambe sendiri kagum la sbb dia larat lagi nk bekebun, masak macam2, jaga cucu (anak2 ambe le espeseli) , pi jenjln soping & mata pn bole thn terang.

Mommy ambe ni sorang bekas chekgu skolah melayu. kira skolah kebangsaan la skang. ikut citer bonda, dia masuk maktab umur belasan taun. sebelum tu, dia dah stat mengajo ms umur dia doblas taun lagi.. punyer jinies mak ambe tuh.. haha.. ambe rs kalu dia dpt pluang blajo kt skolah omputeh, dpt masuk U, mau jadik propesor dia.. laa, padan la anak dia pn pandai2 blake.. ngeh ngeh ngeh.. masok lif tekan punat sendiri.

Lagi satu ambe respek bonde ambe nih sbb dia tabah besaukn anak2 since ayah ambe meninggal kira2 25 taun yg lalu. Masa tu ambe derjah 5 & adik ambe baru 5 taun. Abang ambe yg sulong masa tu kt amerika, ngah baru setat keje, alang kt ostrolia. ambe x dpt bygkn prasaan bonde ambe mase tuh, tp skang ni bila ambe dah ada anak sendiri & idup pn sendiri, barula ambe bole imajin canne payahnyer nk teruskan idup. mana nk pikirkan anak, mana nk tenangkan ati sendiri.. kalu xde sokongan femili & kengkawan, & kalu xde iman, mmg akan cepat putus asa dibuatnye..

Dengan itu, ambe sangat berbesar hati (dan besau badan) kerana dilahirkan & dibesaukan oleh Mommy terchenta..



Mak, selamat hari lahir.. moga Allah panjangkan umur Mak dan sentiasa dilimpahi rahmat Tuhan, sihat tubuh badan & murah rezeki sentiasa..

I LOVE YOU SO VERY MUCH MOMMY!!

3 ngomelan:

xXrucciXx says:
at: October 15, 2009 at 6:47 PM said...

hepi besday mommy kak hood..eheh
org2 tua zmn dulu mmg pandai jage kesihatan...dr muda mandi pagi katenyer...mcm nenek ambe juge..

umo 70 pun msh nk wat itu ini..skang die dah 90++, itupun msh lg nk buat mcm2..bile badan tak dpt gerak...mulut die la yg gerak..aduiiiii..huhuhu

waiem says:
at: October 16, 2009 at 7:40 AM said...

saengil chukahamnida to mommy kak hood...

moga di murahkan rezeki, diberkati kehidupan dunia akhirat dan bahgia di samping keluarga tersayang

hood says:
at: October 16, 2009 at 10:02 AM said...

mekaseh rucci, wai em..

amiiin..